13/14/15 juli - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Larissa Vogt - WaarBenJij.nu 13/14/15 juli - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Larissa Vogt - WaarBenJij.nu

13/14/15 juli

Blijf op de hoogte en volg Larissa

17 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi!
Mijn eerste berichtje vanuit Afrika :) t heeft even geduurd voordat ik internet had, maar dat komt later wel in t verhaal! Ik zal gewoon maar per dag vertellen wat ik heb gedaan.

Zondag 13 juli/maandag 14 juli
Mijn vliegtuig vertrok om 21.20 uur vanuit Düsseldorf, dus s ochtends heb ik de laatste dingen (lees: m'n halve koffer + handbagage) ingepakt en om half 4 was t tijd om te gaan. Of ik zelf Nederland uit wilde rijden. Ja hoor.... Uiteindelijk heb ik zelf tot Oberhausen gereden, wat ik nog best wel spannend vond. Eenmaal op Düsseldorf aangekomen was t nog even uitzoeken hoe ik de rest ging vinden. We hadden namelijk afgesproken bij de hoofdingang, maar die was er helemaal niet. Meer bij toeval toch iedereen gevonden, nog even snel avond gegeten, koffer ingecheckt en toen was t tijd om naar de gate te gaan. Natuurlijk begon t poortje bij mij te piepen en werd ik van top tot teen gefouilleerd en dat gaat iets verder dan op Schiphol... Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we best chille plekken hadden en dat we de wk finale konden bekijken. Dat had ik na een tijdje wel gezien, dus ben ik een film gaan kijken. Het eten was goed te doen, we kregen om half 12 nog een keer avondeten. Er werd in het vliegtuig al verteld dat het enorm warm was in Dubai en dat bleek ook wel toen we uit het vliegtuig stapten. Half 6 's morgens en gewoon al 30 graden! We werden opgepikt door een bus, want het was nog een flink stuk naar het vliegtuig. Daar moesten we ongeveer 5 uur wachten. Het vliegtuig dat ons naar Durban bracht was een stukje luxer dan t eerste vliegtuig en Anouk en ik waren dan ook heel blij dat we de film Frozen konden kijken :) Met wat slapen tussendoor ging deze vlucht ook nog best snel voorbij en ook onze koffers kwamen al snel van de lopende band. Alleen Marijke stond nog op haar backpack te wachten en toen de band stil werd gezet bleek dat haar backpack nog in Dubai stond... Nadat de adresgegevens doorgegeven waren konden we op weg naar het backpackers hostel voor de eerste nacht in Zuid-Afrika. Onze koffers werden op een aanhangertje gezet en wij werden met z'n allen in 2 busjes gepropt. Het hostel waar er overnachtten, Blue Sky Mining, was best wel luxe en wij hadden t geluk dat we uitzicht hadden op zee! Helaas deed de wifi het alleen op Begum haar mobiel. Na gegeten te hebben (pasta), een hele slechte Zuid-Afrikaanse soap serie te hebben gekeken en in bad geweest te zijn (heel fijn na zo'n reis!) was t tijd om te slapen. Morgen is t zo ver: dan gaan we naar ons project!!

Dinsdag 15 juli

De dag begon vroeg: de mobiel van Anouk stond nog op Dubai tijd. Het resultaat: een wekker die om half 7 af ging in plaats van om half 9. Nadat de wekker 2 uur later weer afging was t nog wel opschieten geblazen: alle koffers moesten weer ingepakt worden en we moesten ontbijten, want om kwart voor 10 kwam Wilma uitleg geven over alle projecten. Het woord African time kwam vaak terug: alles wordt hier op z'n gemak gedaan en wat tot morgen uitgesteld kan worden stellen ze dan ook uit. Nederlanders moeten hier enorm aan wennen, dus ben benieuwd ;-) Na de presentatie was er nog even tijd om van t prachtige uitzicht te genieten. Rond 12 uur werden we opgepikt door Willy, een van de vaste chauffeurs van Mother of Peace, en door Charlotte, die al een paar dagen eerder op het project was aangekomen. Na een niet al te lang ritje verscheen na een bocht het terrein van Mother of Peace. En dat terrein is best wel groot! Allereerst reden we naar ons eigen vrijwilligershuisje, waar we met z'n vieren in verblijven de komende vier weken. Daarna was het meteen tijd om boodschappen te doen, dus sprongen we weer in het busje. Het winkelcentrum voelt echt absoluut niet als Afrika. We hebben gegeten bij een lunchroom die sommige aan de intratuin doet denken en in de grote supermarkt is alles aanwezig. Eerst moest er internet gekocht worden bij de pep (soort zeeman), maar toen ik aan de beurt was bleek dat al t internet op was... Bij de telefoonwinkel in t winkelcentrum verkochten ze geen mb's, dus moet ik wachten tot we bij een andere winkel komen om mb's te kopen. Hopelijk donderdag op het vliegveld. Het geld is trouwens ook even wennen! Je geeft hier met gemak 800 Rand uit bij de supermarkt en dat lijkt enorm veel, maar omgerekend is dat minder dan 70 euro (was trouwens wel met 4 personen en alle basis dingen ;-)). Snel weer naar huis, want nu waren de kinderen nog op de play ground en konden we ze nog even zien. Toen we met t busje aankwamen stonden ze al te springen en zwaaien en toen we de play ground opkwamen werden we meteen bedolven onder de kinderen. Zo schattig! Ze willen allemaal met je spelen en zingen, echt super leuk :) De taal barrière is nog wel een beetje lastig soms. Zo kreeg ik de vraag wat dat ding achter m'n tanden was. Ehm, ja, leg dat maar eens uit aan een meisje dat waarschijnlijk niet zo vaak een beugel ziet. Rond 5 uur gingen de kinderen naar hun eigen huisje. Ik ben onwijs benieuwd naar mijn huisje, dat krijgen we morgen te horen. Het is hier redelijk vroeg donker, al om half 6, maar t is natuurlijk donker. Het koelt ook onwijs af 's avonds, dus ben blij dat ik truien en vesten bij me heb. We hebben 's avonds nog met z'n allen gegeten en zijn toen weer naar ons eigen huisje gegaan. Morgen gaan we dan eindelijk aan de slag!

Liefs, Larissa

P.S. Ik zie net dat ik mijn herkansing heb gehaald, dus het tweede jaar van mij studie is nu ook officieel helemaal afgerond :)

  • 17 Juli 2014 - 13:11

    Sandra:

    Fijn om te lezen dat de reis goed is gegaan! En gefeliciteerd met het beginnen aan je tweede jaar. Veel plezier met de kindjes, maar dat best wel goed komen. Dikke kus van je tante ;-)

  • 17 Juli 2014 - 13:19

    Jolanda Gerritsen:

    Fijn om te lezen dat je goed bent anngekomen en dat alles goed verlopen is. Geniet van je tijd daar. Grtjs xx

  • 17 Juli 2014 - 13:31

    Hester:

    Ha Laris, leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn verlopen! Het is nog een hele onderneming die reis... maar de moeite waard blijkt uit je enthousiaste verslag :)... ik hoorde van mama dat je nu ook je huisje weet en dus met welke kindertjes je gaat werken, leuk!!
    Gefeliciteerd met je 2e jaar! super, dat is straks lekker thuiskomen!
    Dikke kus x

  • 17 Juli 2014 - 16:32

    Bianca:

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat in Afrika.
    We gaan het zeker volgen! Succes daar!
    TOP!! Op naar het volgende studie jaar. Groetjes ons

  • 17 Juli 2014 - 18:14

    Susanne:

    Leuk avontuur Larissa! Geniet ervan en ben benieuwd naar je eerste ervaringen :-)

  • 17 Juli 2014 - 21:21

    Rick:

    Super!
    Heel veel plezier nog en geniet er lekker van!
    X.

  • 17 Juli 2014 - 21:34

    Kirsten:

    Klinkt nu al goed! Heel veel plezier daar. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hoi, leuk dat je langskomt :) Veel plezier met het lezen van mijn reisavonturen!

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4043

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: