Just a normal day, shoppen + all you can eat pizza - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Larissa Vogt - WaarBenJij.nu Just a normal day, shoppen + all you can eat pizza - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Larissa Vogt - WaarBenJij.nu

Just a normal day, shoppen + all you can eat pizza

Blijf op de hoogte en volg Larissa

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi!

Woensdag 23 juli

Ondanks het moeilijke in slaap komen heb ik redelijk geslapen, het is fijn dat ik niet naar mijn huisje hoef. Wilma komt ons om 8.45 uur halen om terug te gaan naar Palm tree. Jovial komt daar ook heen en op deze manier kunnen we tenminste op een goede manier afscheid nemen. Ze was gister zo onwijs in shock, ze bleef maar huilen en sorry zeggen. Ze voelt zich natuurlijk onwijs verantwoordlijk voor ons! Als we aankomen op Palm tree staat ze ons al op te wachten. We geven haar een dikke knuffel en meteen meldt ze dat er voortaan altijd een man meegaat, dat ze grotere groepen meeneemt en niet meer in de buurt van de rivier komt met de rondleiding. Ook vraagt ze of we alsjeblieft nog een uurtje terug willen komen voor de kinderen (die zaten toen het gebeurde op school) want die hadden zich enorm verheugd op onze komst en waren teleurgesteld dat we weg waren. Jovial heeft ze maar niet verteld wat er gebeurd is. We beloven dat we nog terugkomen, dus dat moeten we binnenkort even doen. Nadat we nogmaals gezegd hebben dat het niet haar schuld is, nemen we afscheid. Wij knuffelen nog even met de baby's (échte baby's, haha) en gaan dan ook weer terug naar MoP. Anouk en Nina hebben de babyroom voor die ochtend van ons overgenomen, dus wij hebben nog even tijd om op te ruimen en zo. Daarna helpen we de kinderen wakker maken (vandaag hebben ze wel geslapen, haha) waar ons opvalt hoe verschillend kinderen toch kunnen zijn. De één springt op, is onwijs vrolijk en danst in het rond, terwijl de anderen er overduidelijk wat meer moeite mee hebben ;-). Na onze pauze gaan we naar de playground, waar een hoop kinderen vragen waar mijn camera is. Ehm tja, die is gestolen. Ik krijg kusjes (ook vanwege mijn pleisters) en ze kruipen op schoot, echt onwijs schattig. Nadat ze ontdekt hebben dat ik mijn mobiel nog wel heb word ik bedolven onder de kinderen. Ze willen allemaal foto's en filmpjes kijken en liedjes luisteren. Vooral 'I wish you a merry christmas' is erg populair... Om 5 uur ga ik weer naar mijn huisje, waar Marijke na een paar minuten langs komt. Martin (taxi chauffeur en hij verzorgt Durban by night) heeft gebeld over vanavond. Ik zou namelijk naar Durban by night gaan en omdat dat best wel heftig is en zeker na gisteravond, lijkt het hem beter om dat te verplaatsen. Hij wil namelijk niet dat ik een trauma krijg. De mensen zijn zo aardig! Ik kreeg gister namelijk ook nog een sms'je van Byron, dat ik zijn oude camera mag lenen. Die brengt hij vandaag nog langs. Nu kan ik tenminste nog wel wat foto's maken :-). Na een uurtje spelletjes te hebben gespeeld in mijn huisje is het tijd om te gaan koken. Dan valt de stroom ook nog uit, omdat we te veel apparaten gebruiken. Oeps... Hopelijk kan ik wat beter slapen dan gister, we gaan het zien!

Donderdag 24 juli

Die wekker gaat toch elke dag wel heel erg vroeg... Maar goed, even een uurtje naar mijn huisje (waar waarschijnlijk toch niet zo veel te doen is) en dan nog even een uurtje rust voor we naar de babyroom moeten. Het 'werken' in mijn huisje is toch wel heel anders dan ik verwacht had. De kinderen zijn vaak al klaar, dus eigenlijk heb ik niks te doen, behalve spelletjes spelen. Ach ja, we zijn er in principe om liefde en aandacht aan de kinderen te geven, dus zolang die blij zijn is het goed. Als ik ze naar school heb gebracht en zelf heb ontbeten is het weer tijd voor de babyroom. De ochtend verloopt gewoon prima: kleuren, boekje lezen, eten, slapen, zo moeilijk is het allemaal niet ;-). We brengen de kinderen iets eerder dan normaal naar huis, omdat we voor we boodschappen gaan doen nog even de berg tegenover MoP oprijden, zodat we een mooi uitzicht hebben. Op dat soort momenten mis ik mijn camera wel... Na geluncht te hebben en boodschappen te hebben gedaan is het 's middags tijd voor de eerste huiswerkklas (er zijn er twee). Als we aankomen bij het lokaal zit de deur dicht en er is geen leraar te bekennen. De leerlingen zijn er trouwens ook nog niet, maar die komen eraan volgens een ander kind. Nadat de leerlingen inderdaad zijn gearriveerd is er nog steeds geen leraar en wij hebben geen sleutel van het lokaal. We snappen nou zelf ook niet helemaal wat de bedoeling is... Als de leraar een half uur later arriveert is de hele huiswerkklas alweer verdwenen. Nou ja zegt de leraar, dan skippen we de eerste klas maar. Ik ga nog even naar de playground en dan is het weer tijd voor m'n huisje. Iets eerder vandaag, want we gaan ook iets eerder weg. We gaan namelijk uiteten. Dus om 6 uur rijden we naar de Galleria, een enorm groot winkelcentrum, waar zich naast winkels en restaurants ook een schaatsbaan, bowlingbaan en bioscoop bevinden. Eerst gaan we nog even langs de mr. Price, een soort Primark. De meeste meiden gaan dan ook volledig los, haha. N het shoppen is het dan tijd voor All you can eat pizza! Een onwijs leuk concept: voor 65R (ongeveer €4,50) komen ze langs je tafel met verschillende pizza's waar je dan een stuk van kan krijgen. En dat dan onbeperkt en super lekker! Als toetje hadden ze een Nutella pizza, zo lekker <3 Na het eten worden we weer bij MoP afgezet en dan moeten we nog even onze tassen inpakken, want morgen gaan we op safari!!

Liefs, Larissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hoi, leuk dat je langskomt :) Veel plezier met het lezen van mijn reisavonturen!

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4044

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: